Skip to main content Skip to footer

Vanliga frågor

På denna sida listar vi vanliga frågor och svar som vi brukar få av de som önskar boka en buss.

Om jag ska åka en viss tid när kommer bussen?
Bussen är normalt på plats 15 minuter före avgång vid kortare resor, är det en flerdagars resa är bussen normalt på plats 20-30 minuter före avgång.

Finns det eluttag i bussen?
De flesta av bussarna vi använder är utrustade med eluttag vid samtliga platser i bussen. Är det viktigt för er att det finns eluttag ber vi er uppge detta vid bokning.

Kan vi spela musik eller använda mikrofon på bussen?
Det går bra att ansluta telefon till högtalarsystemet, uppge då detta vid bokning. Ni behöver själva ta med er en AUX-kabel för att kunna koppla till bussens högtalarsystem. Vi har också mikrofon till alla våra bussar, om ni vill använda den så meddela oss, så gör vi en extra kontroll innan avresa så att allt fungerar!

Hur fungerar det med boende och mat för chauffören vid dagsresa eller flerdagars resa?
Det smidigaste brukar vara att ni bokar ett rum för chauffören på samma ställe som ni ska bo. Dels för att ni då har tillgång till bussen hela tiden samt att hotellen brukar bjuda på chaufförens boende om man är fler än 20-25 personer. Det samma gäller om ni bokar mat för gruppen.

Ibland passar det sig dock inte att chauffören är med och då bokar vi boende och mat åt chauffören,
kostnaden tillkommer då på det offererade priset för resan.

Chaufförens boende ska vara i ett enkelrum med privat dusch/wc samt frukost.

Var har ni era bussar parkerade?
I dagsläget har vi uppställningsplatser i Göteborg, Stenungsund och Kungälv.

Jag har glömt något på bussen. Vad gör jag?
Ring till vår växel på 031-21 79 00 så hjälper personalen dig. Observera att detta inte är ett akut ärende och således inte hanteras utanför växels öppettider.

Får vi äta och dricka på bussen?
Det går bra att äta och dricka på bussen, men kom ihåg att plocka undan efter er och slänga skräp i de påsar som finns på bussen.

Alkohol är tillåtet på våra bussar, förutsatt att det sker under städade former och att chauffören inte blir störd. Rödvin eller annat som kan skapa svårborttagliga fläckar är inte tillåtet.

Vid överdriven nedskräpning eller skadegörelse efterfaktureras en städnota.

Vilka avbokningsvillkor gäller?
Se våra allmänna och särskilda villkor under fliken ”Inför din resa” för våra avbokningsvillkor och övriga villkor.

Jag har inte fått någon bekräftelse, vad gör jag?
Vår bokningspersonal bekräftar din resa inom 4 arbetstimmar och du får då ett mail. Har du inte fått någon bekräftelse inom 4 timmar så kontrollera först att det inte ligger i din skräppost, annars kontakta vår bokningsavdelning på 031-217900.

Hur betalar jag min resa?
Vi skickar faktura för din resa, helst via e-post men det går också bra via post. Normalt skickas fakturan efter att transporten är utförd och med betalningsvillkor 20 dagar netto. Vissa resor behöver förskottsfaktureras eller har andra betalningsvillkor och vi meddelar då detta vid bokning. Är du avtalskund hos oss så kan andra betalningsvillkor gälla, se ditt avtal. Vid betalning, uppge fakturanummer som OCR/meddelande.  

Denna webbplats använder cookies

Vi använder cookies för att din interaktion med vår webbplats ska bli mer meningsfull.